Δεν έχω ρεύμα, τι να κάνω; Απλά βήματα αντιμετώπισης του προβλήματος

Η διακοπή ρεύματος είναι για τους περισσότερους μια δύσκολη κατάσταση, στην οποία μπορεί να πανικοβληθούν. Καθώς πλέον εξαρτάται η καθημερινότητά μας απόλυτα από το ηλεκτρικό ρεύμα, είναι πολύ βασικό να γνωρίζουμε τι να κάνουμε, για να αποκαταστήσουμε τη βλάβη.

Η διακοπή του ρεύματος μπορεί να οφείλεται σε διάφορες αιτίες, οπότε είναι διαφορετική και η αντιμετώπισή τους. Συγκεντρώσαμε παρακάτω βήμα βήμα το τι πρέπει να κάνετε, για να διαπιστώσετε πού υπάρχει η βλάβη και, εφόσον είναι εφικτό, να επιλύσετε το πρόβλημα μόνοι σας.

  1. Διαπιστώστε αν το ρεύμα έχει πέσει μόνο σε εσάς. Ελέγξτε αν λειτουργεί το ασανσέρ και ο φωτισμός στην πολυκατοικία. Αν μένετε σε μονοκατοικία, δείτε τα φώτα του δρόμου και τα γύρω σπίτια. Αν κανείς δεν έχει ρεύμα, τότε αυτό οφείλεται σε βλάβη στο ηλεκτρικό δίκτυο (π.χ. λόγω υπερφόρτωσης, κεραυνού, ακραίων καιρικών συνθηκών κλπ). Αυτό που μπορείτε να κάνετε σε αυτή την περίπτωση είναι να ειδοποιήσετε τον πάροχο της ηλεκτρικής ενέργειας για τη βλάβη, αν και πιθανότατα θα τη γνωρίζει ήδη.
  2. Προσέξτε τον ηλεκτρικό πίνακα. Στις περισσότερες περιπτώσεις, η διακοπή ρεύματος οφείλεται σε μια φυσιολογική διαδικασία που συμβαίνει με τον πίνακα. Συνοπτικά, πρέπει να ελέγξετε αν είναι πάνω όλες οι ασφάλειες, το ρελέ και ο γενικός διακόπτης.
  3. Σηκώστε την ασφάλεια. Αν έχει πέσει κάποια ασφάλεια, τότε αυτό θα έγινε επειδή υπερφορτώθηκε η γραμμή ή έγινε κάποια βραχυκύκλωμα λόγω χαλασμένης συσκευής. Οπότε καλό είναι, προτού την ανεβάσετε, να αποσυνδέσετε τις συσκευές και μετά να τις συνδέετε μία μία, ώστε να δείτε πού είναι το πρόβλημα. Ενδέχεται, επίσης, να έχει καεί κάποια ασφάλεια, οπότε χρειάζεται αλλαγή.
  4. Σηκώστε το ρελέ. Αν όλες οι ασφάλειες είναι πάνω και έχει πέσει το ρελέ, αυτό έγινε για να αποτραπεί η ηλεκτροπληξία λόγω διαρροής στη γραμμή. Το ρελέ πέφτει σε τέτοιες σοβαρές περιπτώσεις πριν καν προλάβει να πέσει η ασφάλεια. Θα πρέπει να κατεβάσετε όλες τις ασφάλειες, ύστερα να ανεβάσετε το ρελέ και στη συνέχεια μία μία την ασφάλεια, ώστε να διαπιστώσετε σε ποια γραμμή υπάρχει το πρόβλημα. Σε αυτή που υπάρχει το πρόβλημα, τότε με το ανέβασμά της το ρελέ θα πέφτει αμέσως. Πάντως, αν πέσει το ρελέ και δεν ανεβαίνει, θα πρέπει οπωσδήποτε να απευθυνθείτε σε ηλεκτρολόγο, καθώς η διαρροή ενδεχομένως να είναι σοβαρή ή να υπάρχει πρόβλημα στην καλωδίωση.
  5. Ελέγξτε τον μετρητή. Αν ο πίνακας δεν έχει κάποιο πρόβλημα, τότε μπορεί να υπάρχει βλάβη στον μετρητή της ΔΕΗ. Μπορείτε να ελέγξετε το ρολόι της ΔΕΗ στην είσοδο του κτιρίου. Αν ο μετρητής έχει αυτόματη ασφάλεια και αυτή έχει πέσει, τότε μπορείτε να τη σηκώσετε.

Αν το πρόβλημα επιμένει, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη ΔΕΗ και ή με κάποιον εξειδικευμένο ηλεκτρολόγο της Bestservice.

Μιχαήλ Δουλουμπέκης
Μηχανολόγος Μηχανικός Ε.Μ.Π.
Chartered Building Services Engineer (CEng MCIBSE)

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Fill out this field
Fill out this field
Δώστε μια έγκυρη ηλ. διεύθυνση.
You need to agree with the terms to proceed

Μενού